فهرست مطالب

دریافت اقامت کشور اسپانیا علاوه‌بر اینکه متقاضیان را از امتیاز حضور در این کشور بهره‌مند می‌سازد، به آنان اجازه می‌دهد تا از مزایای حضور در حوزه شینگن هم برخوردار شوند.

برای درخواست ویزا اسپانیا نیاز است که ابتدا فرم درخواست ویزا اسپانیا را دانلود و سپس پر کنید.

متقاضیان در سال‌های گذشته برای دانلود فرم درخواست ویزای اسپانیا باید به سایت سفارت این کشور مراجعه و پس از دانلود فرم به‌منظور دریافت ویزای بلند‌مدت یا کوتاه‌مدت اقدام می‌کردند. در سال‌های اخیر برای دریافت وقت سفارت و پس از آن دریافت ویزای کوتاه‌مدت باید به سایت شرکت کارگزار سفارت یعنی BLS مراجعه نمایند.

مراجعه متقاضیان دریافت ویزا به سایت کارگزار سفارت موجب شده تا روند صدور ویزا تسریع پیدا کرده و دانلود فرم درخواست ویزای اسپانیا برای افرادی که می‌خواهند ویزای کوتاه‌مدت داشته باشند، راحت‌تر شود. متقاضیان می‌توانند فرم را از این وب سایت دریافت کرده و درخواست ویزای خود را به شکل آنلاین ثبت نمایند و در نهایت مدارک را به BLS ارسال کنند. 

ضمن اینکه شرکت‌ BLS عملیات مربوط به انگشت‌نگاری و همچنین ارائه مدارک را مشخص می‌کند و نهایتا وقت سفارت برای مصاحبه تعیین می‌گردد.

همه چیز در مورد فرم سفارت اسپانیا

چگونه می‌توان فرم سفارت اسپانیا را پر کرد؟

در اولین قدم باید برای دانلود فرم درخواست ویزای اسپانیا اقدام کرد. برای این منظور می‌بایست آخرین فرم آپدیت شده برای دریافت ویزای شینگن را از سفارت یا کارگزاری دریافت نمایید. پس از آن باید به نکات زیر دقت کرده و فرم درخواست ویزای خود را پر کنید:

  • به‌منظور پرکردن فرم ویزای شینگن حتما باید پاسپورت و دیگر مدارک شناسایی‌تان در دسترس باشد. به کمک این مدارک می‌توانید اطلاعات را با تلفظ صحیح و کاملا دقیق وارد کنید.
  • در قسمت اطلاعات سفر نیاز است که اطلاعاتی مانند: علت مسافرت، آدرس هتل محل اقامت، تاریخ بلیط رفت و تاریخ بلیط برگشت را به شکل کاملا دقیق درج نمایید. 

باید دقت کنید که در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه امکان اینکه درخواست ویزای شما از طریق افسران سفارت ریجکت شود، وجود خواهد داشت.

آشنایی با کارگزاری BLS

همانطور که در بالا توضیح دادیم امروزه دیگر برای دانلود فرم درخواست ویزای اسپانیا باید به کارگزار BLS مراجعه کرد. با این اوصاف می‌توان گفت که کارگزار BLS در ایران وظیفه دارد فرم سفارت را برای دریافت ویزاهای موقت اسپانیا به متقاضیان ارائه نماید. 

البته این نکته را در نظر داشته باشید که کارگزاری BLS تنها برای ویزاهای موقت و کوتاه مدت اسپانیا که نهایتا ۹۰ روز اعتبار دارند، فرم درخواست ویزا صادر می‌کند و متقاضیان کار و تحصیل به اسپانیا کماکان برای دانلود فرم درخواست ویزای اسپانیا باید به وب سایت سفارت مراجعه نمایند.

در کل دریافت ویزاهای زیر از طریق کارگزار BLS امکان‌پذیر است:

  • ویزای توریستی کشور اسپانیا
  • ویزای ترانزیتی کشور اسپانیا
  • ویزای تجاری کشور اسپانیا
  • ویزای کنفرانس در کشور اسپانیا
  • ویزای خانواده برای شهروندان اتحادیه

مدت زمان دریافت ویزای سفارت اسپانیا

همه چیز در مورد فرم سفارت اسپانیا

متقاضیان در سال‌های گذشته برای دانلود فرم درخواست ویزای اسپانیا باید به سایت سفارت این کشور مراجعه و پس از دانلود فرم به‌منظور دریافت ویزای بلند‌مدت یا کوتاه‌مدت اقدام می‌کردند. در سال‌های اخیر برای دریافت وقت سفارت و پس از آن دریافت ویزای کوتاه‌مدت باید به سایت شرکت کارگزار سفارت یعنی BLS مراجعه نمود.

مراجعه متقاضیان دریافت ویزا به سایت کارگزار سفارت موجب شده تا روند صدور ویزا تسریع پیدا کرده و دانلود فرم درخواست ویزای اسپانیا برای افرادی که می‌خواهند ویزای کوتاه‌مدت داشته باشند، راحت‌تر شود. متقاضیان می‌توانند فرم را از این وب سایت دریافت کرده و درخواست ویزای خود را به شکل آنلاین ثبت نمایند و در نهایت مدارک را به BLS ارسال کنند. 

ضمن اینکه شرکت‌ BLS عملیات مربوط به انگشت‌نگاری و همچنین ارائه مدارک را مشخص می‌کند و نهایتا وقت سفارت برای مصاحبه تعیین می‌گردد.

نحوه دریافت تعیین وقت سفارت کشور اسپانیا به‌منظور دریافت ویزای کوتاه‌مدت

اسپانیا از کشورهای حوزه شینگن است؛ از همین‌رو به‌منظور دریافت انواع ویزای کوتاه‌مدت اسپانیا باید ویزای کوتاه‌مدت شینگن را به‌دست آورد. ویزای کوتاه‌مدت شینگن به‌ دو صورت سینگل و مولتی صادر می‌شود و برای دریافت آن‌ها باید فرم سفارت را از کارگزاری دریافت کرد.

شاید بپرسید که این‌ دو ویزا چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت ویزای سینگل به متقاضیان اجازه می‌دهد تنها یک بار به خاک شینگن وارد شوند؛ اما ویزای مولتی به متقاضیان دریافت ویزا اجازه می‌دهد تا به دفعات نامحدود در خاک شینگن حضور یابند.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد مهاجرت به اسپانیا

هزینه مورد نیاز و مدت زمان دریافت ویزای سفارت اسپانیا

دانلود فرم درخواست ویزای اسپانیا هزینه چندانی ندارد؛ اما برای دریافت ویزا هزینه صدور آن باید به حساب سفارت واریز شود. افراد بالای ۱۲ سال به‌منظور دریافت ویزای کوتاه‌مدت حوزه شینگن باید چیزی حدود ۶۰ یورو و برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال نیز باید حدود ۳۵ یورو پرداخت گردد. 

بهتر است بدانید که دریافت ویزا برای کودکان زیر ۶ سال کاملا رایگان است و کودکان خردسال از پرداخت این هزینه معاف هستند. شرکت‌ کارگزار BLS هم چیزی حدود ۱۵.۴۵ یورو را برای انجام کارهای متقاضیان دریافت می‌کند؛ البته توجه داشته باشید که تمام این مبالغ باید به شکل نقدی پرداخت شوند.

بیشتر بخوانید: دارالترجمه اسپانیایی

اما در رابطه با بازه زمانی لازم به‌منظور دریافت ویزای اسپانیا از زمان دانلود فرم درخواست ویزای اسپانیا تا زمان صدور آن می‌توان گفت که ۲ تا ۶ هفته زمان نیاز است. فراموش نکنید که شلوغی سفارت از نظر تعداد مراجعین می‌تواند بر مدت زمان صدور پاسخ برای دریافت ویزا تاثیرگذار باشد. 

برای مثال در فصل تابستان و تعطیلات نوروز تقاضای زیادی برای دریافت ویزا وجود دارد و طبیعتا در این زمان‌ها پاسخ به درخواست‌ها چندین هفته به طول بی‌انجامد. در چنین شرایطی بررسی مدارک و همچنین صدور ویزا زمان زیادی نیاز دارد؛ از همین‌رو شما باید به تعیین تاریخ سفر خود و مواردی از این دست توجه داشته باشید. 

چه مدارکی برای دریافت ویزای اسپانیا لازم هستند؟

به‌منظور دریافت ویزای اسپانیا علاوه‌بر دانلود فرم درخواست ویزای اسپانیا باید مدارک مختلفی را آماده‌سازی کنید. برای دریافت اطلاعات در مورد این مدارک باید آخرین آپدیت چک لیست مدارک را از وب سایت سفارت مورد بررسی قرار دهید؛ اما به‌طورکلی این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  • مدارک شناسایی و همچنین پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار پس از پایان سفر
  • ارائه سه قطعه عکس بیومتریک
  • دانلود فرم درخواست ویزای اسپانیا و همچنین تکمیل فرم درخواست
  • ارائه دعوت‌نامهدر صورت وجود
  • گواهی مربوط به اشتغال فرد؛
    گواهی اشتغال به کار یکی از ضروری‌ترین مواردی است که باید برای دریافت ویزا به سفارت تحویل داده شود. این گواهی نشان می‌دهد که فرد در کشور خود دارای یک شغل بوده و به‌هیچ عنوان امکان پناهندگی او وجود ندارد. ضمنا گواهی شغلی نشان می‌دهد که فرد از تمکن مالی برخوردار است.
  • ارائه بلیط رفت و برگشت به کشور اسپانیا
  • ارائه واچر هتل
  • پرینت حساب بانکی ۶ ماهه اخیر
  • ارائه سند ملکی
  • ارائه بیمه‌نامه مسافرتی که حداقل ۳۰ هزار یورو ارزش داشته باشد.

نکاتی‌که حتما باید برای دریافت ویزای اسپانیا به آن‌ها توجه داشته باشید!

  • افراد زیر هشت سال و همچنین خردسالان نیازی نیست که برای تعیین وقت سفارت شخصا اقدام کنند؛ اما باقی افراد بالای هشت سال به‌منظور دریافت وقت سفارت باید حضورا به سفارت اسپانیا مراجعه نمایند. 
  • فرد متقاضی نباید به هیچ‌عنوان در زمان مصاحبه غیبت کند.
  • در صورتی که به سوالات افسران سفارت به‌درستی و با صداقت کامل پاسخ داده نشود، امکان ریجکتی درخواست ویزا وجود دارد.
  • هدف سفر باید به‌طور دقیق بیان شود.
  • هزینه مربوط به صدور ویزا باید پیش از وقت مصاحبه به‌شکل تمام و کمال پرداخت گردد. ضمن اینکه در صورت عدم پذیرش درخواست متقاضی، وجوه پرداختی عودت نمی‌یابند؛ البته اصل مدارک عودت داده می‌شود و تنها یک کپی از مدارک در پرونده سفارت باقی می‌ماند.
  • مشورت با افراد با تجربه در زمینه دریافت ویزا و همچنین وقت سفارت؛
    انجام این کار به شما کمک می‌کند تا احتمال خطا در مصاحبه با افسران سفارت کاهش پیدا کرده و امکان ریجکت شدن درخواست ویزا به حداقل برسد.

ترجمه مدارک مربوط به دریافت ویزا را نادیده نگیرید!

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام دریافت ویزا باید به آن‌ توجه داشت، ترجمه مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا است. بعد از دانلود فرم درخواست ویزای اسپانیا، تکمیل فرم و جمع‌آوری دیگر مدارک مورد نیاز، حتما باید مدارک خود را برای ترجمه به یک دارالترجمه بسیار معتبر ارجاع دهید. 

دارالترجمه علامه یکی از بهترین دارالترجمه‌های رسمی در ایران است که کارشناسانی حرفه‌ای دارد و می‌توانید با خیالی آسوده مدارک خود را به آن‌ها بسپارید.

دارالترجمه علامه علاوه‌بر ترجمه دقیق مدارک به زبان اسپانیایی تمامی مجوزهای لازم از مراجع قضایی را هم برای شما دریافت می‌کند. در بسیاری از مواقع برای افزایش اعتبار مدارک نیاز است که مراجع قضایی مانند دادگستری و همچنین وزارت امور خارجه کشور مدارک ترجمه شده شما را امضا نمایند.

امضای مدارک ترجمه شده توسط این مراجع قضایی به افسران سفارت اطمینان می‌دهد که مدارک شما جعلی نیست و روی رای مثبت آن‌ها برای صدور ویزا تاثیر می‌گذارد.

جمع‌بندی

همانطور که دریافتید متقاضیان دریافت ویزای کوتاه مدت برای دانلود فرم درخواست ویزای اسپانیا باید به وب سایت کارگزاری و متقاضیان دریافت ویزای بلندمدت باید به وب سایت سفارت مراجعه نمایند.

در نهایت فراموش نکنید که مدارک شما باید حتما توسط یک دارالترجمه رسمی و معتبر و به زبان اسپانیایی ترجمه شوند و دارای امضا و مهر مترجم رسمی و مراجع قانونی مانند وزارت امور خارجه و دادگستری باشند. کارشناسان خبره و همچنین مشاورین باتجربه دارالترجمه علامه می‌توانند برای کاهش احتمال خطا در مصاحبه و همچنین کاهش احتمال ریجکتی درخواست ویزا به شما کمک کنند

سوالات متداول

خیر، کارگزاری وظیفه دارد که به ویزاهای کوتاه‌مدت رسیدگی کند.

خیر، صدور ویزا برای افراد زیر ۶ سال رایگان است و افراد بین ۶ تا ۱۲ سال باید ۳۵ یورو به حساب وزارت واریز کنند.

بله، گواهی اشتغال به‌کار اثبات می‌کند که فرد در پایان اعتبار ویزای خود به کشورش باز می‌گردد و قصد پناهندگی به اسپانیا را ندارد. ضمن اینکه گواهی اشتغال، به افسران سفارت اثبات می‌کند که فرد از تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های سفرش برخوردار است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *