فهرست مطالب

از مهم‌ترین مدارکی که برای دریافت انواع ویزای اسپانیا به آن نیاز پیدا می‌کنید، بیمه مورد تایید سفارت اسپانیا است. کشور اسپانیا یکی از بهترین کشورهای حوزه شینگن به‌شمار می‌رود که کشوری خودمختار در حوزه شینگن بوده و از تنوع فرهنگی بی‌نظیری برخوردار است؛ از همین‌رو گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای آشنایی با فرهنگ این کشور و همچنین بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری آن مشتاق هستند.

اگر شما هم برای سفر به این کشور رغبت دارید، بهتر است که حتما بیمه‌نامه مسافرتی دریافت کنید؛ چرا که هزینه درمان در کشورهای عضو شینگن بدون داشتن بیمه بسیار بالا بوده و ممکن است که شما را با مشکل مواجه کند. پوشش درمانی بیمه یا همان بیمه‌نامه یکی از ضروری‌ترین مدارکی است که افسران سفارت برای صدور ویزا به آن توجه می‌کنند؛ پس به‌هیچ عنوان آن را نادیده نگیرید. در این مطلب هم به دلیل اهمیت فراوان بیمه‌نامه تصمیم داریم اطلاعاتی جامع و کامل را در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید.

ویژگی‌های بیمه مورد تایید سفارت اسپانیا
ویژگی‌های بیمه مورد تایید سفارت اسپانیا

ویژگی‌های بیمه مورد تایید سفارت اسپانیا

با توجه به آخرین روندی که سفارت اسپانیا برای صدور ویزا وضع کرده است، تمامی افراد و متقاضیان دریافت ویزاهای اقامتی کشور اسپانیا، ملزم به دریافت یک بیمه‌نامه معتبر از شرکت‌های تایید شده توسط سفارت اسپانیا هستند.

بیمه‌نامه مسافرتی متقاضیان باید تمام بازه زمانی که قرار است آن فرد در اسپانیا اقامت داشته باشد را پوشش دهد. در حال حاضر شرکت‌های بسیاری خدمات مختلف درمانی و بیمه‌ای در اسپانیا را ارائه می‌کنند؛ اما با توجه به تجربه مصاحبه‌های انجام شده در سفارت اسپانیا و اطلاعیه‌های در دسترس، تمامی این بیمه‌نامه‌ها توسط سفارت تایید نمی‌شوند. لذا بیمه‌های مورد تایید سفارت اسپانیا بیمه‌نامه‌هایی هستند که از ویژگی‌های زیر برخوردار باشند:

  • بیمه سلامت کامل باشد.
  • فرانشیز و همچنین پیش‌پرداخت توسط فرد بیمه شده در بیمه‌نامه وجود نداشته باشد.
  • حتما بیمه فرد طوری باشد که بیمه‌گزار تمام خدمات درمانی او را از زمان ورودش به اسپانیا تا زمانی که به فرودگاه کشور خود برمی گردد پوشش دهد.
  • خدمات مربوط به بازگشت در صورت فوت متقاضی باید در بیمه‌نامه ذکر شود.
  • در صورتی که متقاضی قرار است بیشتر از یک سال در اسپانیا اقامت داشته باشد، تنها باید برای همان سال اول بیمه خریداری کند.

بیمه مسافرتی

مدت زمان بیمه مسافرتی نباید از مدت زمان اقامت شما در حوزه ی شنگن کمتر باشد. لطفا از تحریم نبودن بیمه ی مسافرتی خود اطمینان کامل حاصل نمایید. در صورت نیاز می توانید از خدمات اختیاری صدور بیمه معتبردر دفترکارگزاری استفاده نمایید.
توجه داشته باشید که بیمه ی مسافرتی شما شامل جدول و جزئیات پوشش تمام هزینه ها به زبان انگلیسی باشد.
در صورتیکه بیمه اسپانیایی دارید، لطفا جزئیات و پوشش آن را به همراه داشته باشید، ارائه کارت بیمه به تنهایی کافی نیست.
برای دانلود لیست شرکتهای بیمه ی مورد قبول سفارت لطفا “کلیک کنید

آیا خرید بیمه‌ مورد تایید سفارت اسپانیا ضروری است؟

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، وجود بیمه‌نامه برای صدور ویزای اسپانیا ضرورت دارد. افسران سفارت هنگام بررسی مدارک مورد نظر برای صدور ویزا، به بیمه‌نامه توجه بسیاری نشان می‌دهند؛ پس در صورت عدم وجود بیمه‌نامه احتمال رد درخواست شما نیز وجود خواهد داشت.

ضمنا برای کاهش احتمال رد درخواست خود از سوی سفارت حتما باید بیمه‌نامه خود را از شرکتی که تایید شده سفارت این کشور است، خریداری نمایید؛ در غیر این صورت اگر بیمه‌‌نامه خود را از شرکت مورد تایید این سفارت خریداری نکرده باشید، به احتمال زیاد آن بیمه نخواهد شد و با رد درخواست خود از سوی افسران سفارت مواجه خواهید بود.

با توجه به این مسئله بهتر است که پیش از خرید بیمه‌نامه، لیست دفاتر مورد تایید سفارت اسپانیا برای خرید بیمه‌نامه را مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: دارالترجمه اسپانیایی

بیمه مورد تایید سفارت اسپانیا چه بیماری‌هایی را پوشش می‌دهد؟

پوشش بیمه‌نامه مورد تایید سفارت اسپانیا شامل موارد زیر است:

  • پرداخت هزینه‌های مربوط به دندان‌پزشکی، البته تا سقف تایید شده توسط بیمه‌نامه؛ ضمن اینکه بیمه‌نامه تنها موارد فوری و ضروری را پوشش می‌دهد نه موارد مربوط به زیبایی مانند لمینت دندان!
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به بستری در بیمارستان و جراحی‌ها
  • پرداخت‌ هزینه‌های اورژانسی پزشکی
  • هزینه‌های مربوط به درمان، دارو، بیمارستان، جراحی و بیما‌ری‌هایی که در طی سفر به اسپانیا بروز پیدا کرده‌اند. این هزینه‌ها تا سقف ۵۰ هزار یورو پرداخت می‌شوند که البته فرانشیز ۲۵ درصدی در هر پرداخت نیز در نظر گرفته خواهد شد.
  • هزینه‌های کامل مربوط به انتقال فرد به مراکز درمانی به کمک آمبولانس‌های هوایی یا زمینی.
  • در صورت فوت شدن فرد بیمار، هزینه‌های مربوط به انتقال پیکرش به زادگاه‌ او پرداخت خواهد شد.
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به ارسال داروهای بسیار ضروری البته با تایید پزشک در کشور مقصد.
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به انتقال یکی از بستگان درجه یک فرد به کشور مبدا.
  • پرداخت هزینه‌های مسافر در صورتی که هواپیما تاخیر داشته باشد و شرکت بیمه‌گذار تایید کند.
  • امکان پرداخت هزینه‌های مربوط به مشاوره حقوقی طبق شرایط ذکر شده در بیمه‌.
  • تعیین خسارت مربوط به بار در صورت گم شدن آن بیش از ۱۲ ساعت.
  • راهنمایی بیمه‌شونده در مواقع گم شدن و سرقت مدارک او.
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به بازگشت متقاضیان زیر ۱۵ سال به زادگاهشان در صورت فوت یا بستری شدن والدین‌ آن‌ها.
  • بیمه‌ مورد تایید سفارت اسپانیا چقدر اعتبار دارد؟
    بیمه‌ مورد تایید سفارت اسپانیا چقدر اعتبار دارد؟

بیمه‌ مورد تایید سفارت اسپانیا چقدر اعتبار دارد؟

معمولا امکان صدور بیمه‌نامه‌هایی که مورد تایید سفارت هستند به شکل بیمه‌های هفت روزه تا یک ساله است؛ نکته مهمی که در رابطه با بیمه‌نامه‌های مسافرتی شش ماهه یا یکساله وجود دارد این است که نباید مدت اقامت بیشتر از ۹۲ روز باشد.

در صورتی که مدت اقامت فرد از ۹۲ روز بیشتر شود، اعتبار بیمه‌نامه وی معتبر نخواهد بود. ضمن اینکه افرادی که با تورهای مسافرتی و تفریحی به اسپانیا سفر می‌کنند، می‌توانند به‌شکل گروهی برای دریافت بیمه‌نامه اقدام نمایند که این مسئله به‌کاهش هزینه‌های مربوط به خرید بیمه‌ مورد تایید سفارت اسپانیا کمک می‌کند.

برای اطلاع از نحوه ی ترجمه سابقه بیمه بر روی لینک کلیک کنید.

سقف مبلغ پوشش با بیمه‌های مورد تایید سفارت اسپانیا 

برای آنکه سفارت اسپانیا بیمه‌ مسافرتی را قبول کند، حداقل مبلغ و حداقل سقف پوشش بیمه باید ۳۰ هزار یورو باشد. در صورتی که بیمه مسافرتی شما هزینه‌ای کمتر از این میزان را پوشش دهد به‌احتمال زیاد درخواست دریافت ویزای شما از سوی افسران سفارت رد خواهد شد.

معمولا افسران سفارت به دلیل جبران خسارت‌هایی که ممکن است در طول سفر برای متقاضیان پیش آید، روی سقف پوشش بیمه حساسیت نشان می‌دهند. با توجه به این نکته متقاضی حتما باید یک بیمه مسافرتی که میزان قابل قبولی از خسارت‌های احتمالی در سفر را برای آن‌ها جبران می‌کند، خریداری کنند.

عوامل تاثیرگذاری بر قیمت بیمه مورد تایید سفارت اسپانیا

از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند بر قیمت بیمه مورد تایید سفارت‌ تاثیر بگذارد، موارد زیر هستند:

سن متقاضی

چندین طبقه سنی در بیمه‌نامه‌های مسافرتی در نظر گرفته شده است که هر کدام از آن‌ها دارای قیمت خاصی‌اند.

مدت سفر

مدت سفر از مهم‌ترین عواملی است که قیمت بیمه‌های مسافرتی را تعیین می‌کند؛ در واقع هرچقدر مدت اقامت شما بیشتر باشد، بدون شک باید بابت خرید آن هزینه بیشتری بپردازید.

شرکت بیمه

شرکت‌های بیمه‌ای داخل ایران برای ارائه بیمه‌ مسافرتی با شرکت‌هایی خارجی همکاری دارند؛ از همین‌رو هر شرکتی قیمت خاصی روی بیمه‌نامه‌های خود می‌گذارد.

پوشش‌های انتخابی

بهتر است بدانید که به‌طور کلی بیمه‌های مسافرتی با میزان پوشش ۳۰ هزار یورو و ۵۰ هزار یورو ارائه می‌شوند و بدیهی است که هزینه خرید بیمه‌هایی با پوشش ۵۰۰۰۰ یورو از ۳۰۰۰۰ یورو بیشتر باشد.

مدارک ضروری برای دریافت خسارت از بیمه

برای دریافت خسارت از بیمه‌نامه مسافرتی حتما باید مدارک زیر را تحویل دهید:

  • اصل بیمه‌نامه.
  • اصل پاسپورت به‌علاوه کپی صفحه اول آن؛ به‌اضافه کپی صفحه ورود به کشور اسپانیا و خروج از ایران.
  • تکمیل فرم مربوط به اعلام خسارت.
  • در صورت بیماری، ارائه اصل نسخه پزشک ضروری است.
  • ارائه اصل صورت‌حساب‌هایی که مربوط به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هستند.
  • ارائه نامه شرکت‌های هوایی در خصوص عدم تحویل چمدان‌ها تا ۱۲ ساعت.

جمع‌بندی

همانطور که دریافتید بیمه مورد تایید سفارت اسپانیا برای دریافت ویزا اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که اگر در طول سفر مشکلی رخ دهد، بیمه خسارت‌های وارده را جبران خواهد کرد. البته برای این منظور شما باید ۷ روز یا ۱۶۸ ساعت بعد از وقوع خسارت یا مشکل پیش آمده با شماره تماس شرکتی که در بیمه‌نامه‌تان قید شده ارتباط برقرار کرده و بعد از اعلام نام و همچنین شماره بیمه‌نامه خود در مورد چگونگی دریافت خسارت کمک بگیرید. ضمن اینکه حتما باید بیمه‌نامه‌تان پیش از ارائه به سفارت ترجمه شود. پیشنهاد می‌کنیم برای ترجمه به دارالترجمه علامه مراجعه نمایید.

سوالات متداول

در صورت کنسلی سفر یا عدم استفاده از خدمات مربوط به بیمه‌نامه در سفر، آیا هزینه پرداخت شده بابت آن قابل بازپسگیری‌ است؟

خوشبختانه در صورت کنسلی سفر به اسپانیا و حتی رد شدن درخواست ویزای شما توسط افسران سفارت، امکان بازپس‌گیری هزینه‌های پرداخت شده برای خرید بیمه‌نامه وجود دارد. حتی زمانی که در سفرتان از بیمه‌نامه استفاده نکنید، شرکت بیمه هزینه‌های اداری خود را کسر کرده و مابقی هزینه را به شما برمی‌گرداند.

آیا امکان تمدید بیمه‌نامه مسافرتی وجود دارد؟

در کل اعتبار بیمه‌نامه برای متقاضیان از زمان خروج آن‌ها از کشور فعال می‌گردد. هر بیمه‌نامه‌ای با زمان مشخصی صادر خواهد شد؛ اما اگر میزان اقامت متقاضی در اسپانیا به‌هر دلیلی بیشتر شود امکان تمدید بیمه‌نامه او به شرطی میسر خواهد بود که ویزای فرد اعتبار داشته و از نظر قانونی هیچ مشکلی در اقامت متقاضی برای حضور در اسپانیا وجود نداشته باشد.

با تغییر تاریخ صدور ویزا، آیا امکان تغییر تاریخ بیمه‌مسافرتی وجود دارد؟

مدت زمانی که شما می‌توانید در اسپانیا اقامت داشته باشید، عینا در بیمه‌نامه قید می‌شود. با این حال اگر شما بیمه‌نامه‌ای را با مدت اعتبار ۶ ماهه یا یکساله بخرید، هیچ مشکلی با تغییر برنامه‌های سفر برای‌تان به‌وجود نخواهد آمد. در غیر این صورت ناگزیر باید بیمه‌نامه خود را باطل و به‌جای آن یک بیمه مسافرتی دیگر بخرید.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *