فهرست مطالب

اسپانیا به عنوان سرزمین آفتاب در اروپا نیز شناخته می‌شود. این منطقه در طول سال میزبان گردشگران زیادی است و افراد زیادی با اخذ ویزای توریستی، ویزای کاری یا ویزای تحصیلی عازم این کشور می‌شوند. کسانی که قصد دارند در یکی از دانشگاه‌های برتر اروپا مشغول به تحصیل شوند، باید ابتدا مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اسپانیا را آماده کنند. سپس باید متقاضی ترجمه مدارک ویزای دانشجویی اسپانیا را به یک موسسه معتبر مانند دارالترجمه علامه بسپارد، تا ترجمه شوند. پس از آن فرد می‌توانند برای تحصیل در اسپانیا و ثبت‌نام در دانشگاه‌های متمایز این کشور اقدام کند.
اگر قصد دارید ویزای دانشجویی اسپانیا را بگیرید و عازم این کشور شوید، با ما همراه باشید و لیست مدارک ویزای دانشجویی سفارت اسپانیا را بهتر بشناسید.

مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی سفارت اسپانیا

  • ارائه دو فرم درخواست ویزای تحصیلی تکمیل شده
  • پاسپورت و کارت شناسایی معتبر
  • دو قطعه عکس جدید با پس زمینه سفید در ابعاد مناسب
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه منتخب
  • ارائه گواهی بیمه سلامت
  • اثبات تمکن مالی یا مدرکی نشان‌دهنده دریافت کمک هزینه مالی و بورسیه تحصیلی یا ارائه نامه محضری از والدین / قیم قانونی جهت پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه گواهی پزشکی و گواهی عدم وجود سابقه کیفری (حداکثر سه ماهه)

مدارک مورد نیاز ویزا توریستی اسپانیا

دلیل اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

دلیل اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

کسانی که در خارج از اتحادیه اروپا حضور دارند و می‌خواهند برای تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا در مقاطع تحصیلی مختلف اقدام کنند، لازم است که ویزای تحصیلی اسپانیا را دریافت کنند. 

این ویزای دانشجویی در نمونه‌های مختلفی ارائه می‌شود. با توجه به اینکه دانشجو قرار است در چه مقطعی در اسپانیا مشغول به تحصیل شود، می‌تواند یکی از ویزاهای تحصیلی کوتاه‌مدت یا بلندمدت این کشور را بگیرد. پس از آن متقاضی می‌تواند ترجمه مدارک ویزای دانشجویی اسپانیا را انجام داده و با صدور ویزا، عازم این کشور شده و در دانشگاه مدنظرش که در آن پذیرش گرفته ثبت‌نام کند.

دانلود فرم درخواست ویزای اسپانیا

انواع ویزای تحصیلی اسپانیا

ویزایی که کشور اسپانیا برای علاقه‌مندان به تحصیل در این کشور صادر می‌کند چند نمونه دارد. از جمله این ویزاها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ویزای دانشجویی شینگن

این ویزا برای کسانی صادر می‌شود که از خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا اقدام می‌کنند. برای دریافت این ویزا باید مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی اسپانیا را آماده کرده و به سفارت این کشور تحویل دهید. سپس می‌توانید ویزای 90 روزه شینگن یا Schengen Student Visa را دریافت کنید.

ویزای دانشجویی کوتاه‌مدت

ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت اسپانیا (Short-Term Student Visa) با اعتبار ۱۸۰ روزه برای متقاضیان تحصیل در این کشور صادر می‌شود. کسانی که می‌خواهند دوره‌های تحصیلی کمتر از ۶ ماه را در این اسپانیا بگذارند، می‌توانند این نوع ویزا را که به عنوان ویزای نوع D نیز شناخته می‌شود دریافت کنند. 

در صورتی که فرد قصد داشته باشد بیش از ۸۰ روز یا شش ماه در اسپانیا برای تحصیل بماند، باید مدارک ویزای دانشجویی اسپانیا را آماده کرده و ویزای خودش را به ویزای بلندمدت تبدیل کند.

ویزای دانشجویی بلندمدت

ویزای تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان

  • ویزای بلندمدت اسپانیا (Long-Term Student Visa) برای متقاضیانی صادر می‌شود که قصد دارند دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا را که بیش از ۶ ماه طول می‌کشد در این کشور بگذرانند. فرایند درخواست ویزای تحصیلی بلند مدت اسپانیا نسبت به درخواست‌های کوتاه‌مدت پیچیده‌تر است و باید زمان بیشتری را برای آن در نظر بگیرید.در این نوع از ویزای تحصیلی لازم است که فرد علاوه بر مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی اسپانیا، مواردی مانند گواهی نشان‌دهنده تمکن مالی و مدارک بیمه درمانی را نیز ارائه کند. دانشجویانی که این نوع از ویزای اسپانیا را دریافت می‌کنند، حتماً بعد از ورود به این کشور باید برای دریافت کارت اقامت دانشجویی اسپانیا (student residence card) اقدام کنند.

    ویزای تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان

    اسپانیا نسبت به سفارت سایر کشورها سخت‌گیری کمتری برای ویزاهای تحصیلی کوتاه مدت دارد؛ بنابراین کسانی که مدرک زبان ندارند و قصد دارند در این کشور تحصیل کنند، لازم است که مدارک لازم ویزای تحصیلی اسپانیا را برای دوره‌های کوتاه‌مدت آماده کنند.

    در طول ۱۸۰ روز اعتبار این نوع ویزای اسپانیا، فرد می‌تواند دوره‌های زبان را در اسپانیا سپری کند و سپس برای دوره‌های بلندمدت و تحصیل در اسپانیا اقدام کند. 

    حتماً این موضوع را مد نظر داشته باشید که ویزاهای کوتاه‌مدت اسپانیا به هیچ عنوان قابل تمدید نیستند و تنها می‌توان آن‌ها را به ویزاهای بلندمدت تبدیل کرد؛ بنابراین در طول شش ماه باید بتوانید مدرک زبان را جهت ادامه تحصیل در این کشور دریافت کنید.

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اسپانیا

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اسپانیا

ترجمه و تکمیل مدارک جهت اخذ ویزا

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا برای دوره‌های مختلف متفاوت است. با توجه به اینکه قصد دارید در چه دوره‌ای مشغول به تحصیل شوید، لازم است که مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا را تکمیل و ترجمه کنید. پس از آن می‌توانید برای تحصیل در این کشور آماده شوید و کوله بار سفرتان به اسپانیا را ببندید.

مجموعه دارالترجمه علامه، خدمات ترجمه به زبان اسپانیایی را با بالاترین کیفیت به متقاضیان تحصیل در اسپانیا ارائه می‌دهد. در صورتی که قصد دارید در اسرع وقت در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شوید، می‌توانید همین حالا برای ترجمه مدارک‌تان اقدام کنید.

سوالات متداول

  1. ویزای دانشجویی کوتاه مدت (۳ تا ۶ ماهه) چه نوع ویزایی است؟
  2. این ویزا برای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت صادر می‌شود و قابل تمدید نیست.
  3. چطور می‌توانیم ویزای دانشجویی اسپانیا را بگیریم؟
  4. برای دریافت وقت سفارت اسپانیا و اخذ ویزای این کشور، لازم است که از کارگزاری سفارت اسپانیا یا بی ال اس وقت بگیرید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *